nieuwsbrief

Informatie voor mijn vriendenkring over wat er allemaal gaande is in de "Pacific Islands Bible College" op Guam

Friday, June 08, 2007

Nieuwsbrief Juni

Beste Vriendenkring,


Ik blijf nog tot het eind van deze maand op Guam om onderhoudswerk te doen. De eerste klus was het opknappen van de studenten verblijven. Ik heb Mac, Mohammed en Toby om me te helpen. (Toby is een vrijwilliger uit Duitsland.) De muren in de studenten verblijven waren lelijk en dus besloot ik om ze over te schilderen. Alles verliep goed en voorspoedig maar op een gegeven moment riep Mac me. Op de plek waar hij aan het schilderen was kwam het papier van de gipsplaat los. Ik zei hem dat hij deze plek moest wegsnijden en dat we het later zouden opvullen. Ik bedoelde de papierlaag op het gips maar Mac dacht dat hij de hele gipsplaat moest wegsnijden. Hij kwam even later bij me om te zeggen dat ie klaar was. Ik ging kijken en zie een gat in de muur. Dat had ik dus even beter moeten uitleggen.
















Op de tweede foto zien we Mac met zijn mes. Verder verliep alles heel goed.












Hiernaast zien we Mohammed.



Begin Juni waren we klaar met de studentenvertrekken en het volgende project is het bouwen van een watertank. De watertank is voor het opvangen van regenwater. Na de laatste typhoon hadden we bijna twee weken helemaal geen leidingwater en daarna af en toe voor twee weken. De watertank is om de school van water te voorzien na de volgende typhoon. Het is een leuk project en we schieten al aardig op. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik met het dak ga doen. Ik kan het van beton maken maar ik denk dat we golfplaat gaan gebruiken. Dat zal dan wel heel goed moeten worden vast gemaakt maar dat is geen probleem.


Het is erg heet in de morgen maar s'middags hebben we schaduw van de bomen. De bouw gaat steeds beter. In het begin was de muur nogal krom en ongelijk maar het ziet er steeds beter uit. Ik zelf heb een beetje ervaring in dit soort zaken maar niet echt veel. Gelukkig zijn er altijd mensen die ik om raad kan vragen.


Ik hoop eind volgende week klaar te zijn met dit project en dan begint mijn laatste project. Alle daken moeten geschildered worden met speciale velf om de zon te weren.

Vorige week zaterdag werd de containerkeuken gebracht.
Ik ben blij dat ik nog hier ben om dat te zien. De voorbereidingen voor het aansluiten van electriciteit, water en afvoer waren al getroffen dus ik denk dat dat me niet al te veel werk zal geven.
Met mijn aanvraag voor de Vrije Universiteit lijkt het allmaal goed te zijn. Hun e-mails zijn soms verwarrend maar ik geloof dat ik ben aangenomen.
Bedankt voor uw steun en gebed!
Peter Vaas

4 Comments:

At 1:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Ha die Peter! Thanks voor de nieuwsbrief met de foto's. Mooie actie van Mac :) Fijn dat het verder allemaal goed gaat.
Veel zegen en tot gauw!

Geerte en Mark

 
At 9:03 PM, Blogger Mac said...

hey p. man why u put that pix up der... now they know who broke the wall. hahahahaha!

 
At 4:08 AM, Blogger Ethel said...

Peter, thank you for the Swiss chocolates. It was on time for Christmas and we enjoyed it after new year!

 
At 4:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Ja, waarschijnlijk dus het is

 

Post a Comment

<< Home