nieuwsbrief

Informatie voor mijn vriendenkring over wat er allemaal gaande is in de "Pacific Islands Bible College" op Guam

Friday, March 02, 2007

Nieuwsbrief Maart

Beste Vriendenkring,

Het semester schiet al lekker op. Ik doe Nieuw Testament Geschiedenis en Prediken. Later in dit semester heb ik nog Onderzoeks methoden. Dit laatste vak wordt erg intensief omdat we het in een korte tijd moeten doen. Om die reden heb ik mijn leraar in prediken gevraagt of ik mijn preek beurten voor die tijd mocht afronden. Ik moet daarna nog wel de lessen bijwonen en huiswerk doen maar de preken zijn het meeste werk en dat heb ik dan al achter de rug. Ik heb de laatste paar weken twee preek beurten gehad en het ging goed. Mijn tweede preek ging over Matteus 11:28-30. Ik had een juk gemaakt om uit te leggen wat Jesus bedoelde. Ik heb een hoop tijd nodig en ben altijd erg zenuwachtig maar ik begin er langzaam aan meer plezier in te krijgen.
Het is een raar idea dat ik over een paar maanden vertrek van Guam. Ik zal het missen. Ik ben druk bezig met al de papieren die ik moet invullen voor de Masters opleiding. Ik ben erg benieuwt hoe PIBC in nivo zich verhoud tot mijn nieuwe opleiding. Ik zal stevig aan de bak moeten vrees ik. Het nivo van PIBC ligt lager dan dat van opleidingen in Europa en de V.S.
Ik verwacht half Juni of eind Juni terug te reizen naar Nederland. De school eindigt half Mei maar een groep vrijwilligers uit Canada wil komen om te helpen met onderhoud en de bouw van een watertank (cement). Ik wil blijven tot deze groep weer weg gaat en dan vertrek ik ook.
Het weekend voor Pasen hebben we hier PIBC dagen. De dagen zijn een afwisseling van sport, spel en geestelijke zingeving. We zijn verdeelt in drie groepen en we moeten het tegen elkaar opnemen in sporten als vollybal en basketbal. Ook zullen we moeten hard rennen. Elke groep is ook verantwoordelijk om een avond voor geestelijk invulling te zorgen. Dit jaar hebben ze voor het eerst het school terrein in drieen gedeelt. Elke groep moet zijn deel zo mooi mogelijk maken. Het is een groot succes. De studenten nemen deze strijd erg serious en er wordt veel tijd en werk gestopt in het mooier maken van de school.
In het verleden was het soms moeilijk om het terrein netjes te houden. Nu het een wedstrijd tussen teams is gaat het een stuk beter. Wat er gebeurt na de PIBC dagen is natuurlijk de vraag. We zijn in ieder geval blij met het werk dat er nu gedaan wordt.

Met mijn rug gaat het goed. Ik heb er weinig last van en kan wat meer dingen zelf doen. Ik geloof dat ik niet veel meer te melden heb. Bedankt voor Uw steun en gebed.

Peter Vaas.

P.O.Box 22619 GMF, Guam 96921

0 Comments:

Post a Comment

<< Home