nieuwsbrief

Informatie voor mijn vriendenkring over wat er allemaal gaande is in de "Pacific Islands Bible College" op Guam

Saturday, May 05, 2007

Nieuwsbrief Mei

Beste Vriendenkring,


Nog een week te gaan en dan zijn mijn studies hier op Guam afgelopen. Op 15 Mei krijg ik mijn diploma en komt er een einde aan mijn tijd als student van PIBC. Onderzoeks methoden is reeds afgelopen. Ik heb een hoop geleerd over waar je informatie kunt vinden en hoe je informatie op waarde kunt schatten. Voor het vak "prediken" ben ik ook klaar. Ik hoef alleen maar te komen opdagen om beoordelingen te schrijven van hoe anderen prediken. Het enige vak waarvoor ik examen moet doen is voor N.T.general. Het examen gaat over openbaringen. Verder moet ik een toespraak houden op 15 Mei. Ik heb nog niets geschreven en daar zal ik dus de komende week aan gaan werken. Mijn aanvraag voor de Masters opleiding in Theologie aan de Vrije Universiteit is aangekomen. Ik ben aangenomen als student maar de vraag is nu of ik een voor programma moet volgen. Ik blijf nog tot eind Juni op Guam om onderhoudswerk te doen. Mijn vervanger komt pas in Augustus dus ik zal ook zo veel mogelijk op papier moeten zetten.


Hoe het allemaal zal gaan lopen waarneer ik terug ben in Nederland weet ik nog niet. Ik heb geen idee van hoe zwaar de studie zal zijn en hoeveel tijd ik ervoor nodig zal hebben. Ik wil graag naast mijn studie ook wat werk kunnen doen. Ik hoop dat U met me en voor me wilt bidden dat alles mag uitwerken naar God's wil.
De foto hiernaast is van Tobias, een vrijwilliger uit Duitsland. Hij is bezig met het schoonspuiten van het dak. Hij zal blijven tot begin Juli. Naast mijzelf en Tobias blijven ook Mohammed en Mac. Onze eerste taak is om de woonverblijven van de studenten weer op orde te brengen. Dat van de mannen moet opnieuw geschildered worden. Bij het vrouwengebouw heb ik nog niet gekeken maar ik hoop dat schilderen daar niet nodig zal zijn. De daken moeten ook geschilderd worden met speciale verf om het binnen koel te houden. We hebben het wel vaker geschildered maar ik heb gesproken met iemand die er verstand van heeft en het blijkt dat we (ik) het altijd fout hebben gedaan. Ik verfde zoals je normaal verf maar de laag die je op het dak moet hebben is 5 keer zo dik als dat van normale verf. We hopen het deze zomer dus voor het eerst juist te doen. Als je het juist doet is het in het gebouw 5 graden koeler. Dat is dus wel de moeite waard. Een ander belangerijk project is een watertank. Dit is belangerijk want na een typhoon is er vaak voor meer dan een week geen water.

De keuken is nog steeds niet aangekomen. Eind Mei is nu de datum. Het maakt voor de school niet zoveel meer uit want in de zomer zijn er toch geen studenten. Ook dit zal nog wat extra werk geven maar ik denk dat het allemaal gaat lukken.
Dank U voor Uw steun en gebed.

Peter Vaas
P.O. Box 22619
GMF, Guam 96921
U.S.A.

1 Comments:

At 11:29 AM, Blogger libby said...

Hello,Peter,long time no see!Hot greetings from PA Dutch County!
Congratulations!I will be graduate tomorrow (3 days earlier than you)! I send you a card on May 7th, don't know when it can arrive in Guam. Hope you can get it before you go back to HOlland.
Well, Congratulations again. By the way,I will fly back to guam on July 17. take care and God bless you.

 

Post a Comment

<< Home